Fredag

Dagens besök på Huddinge. Ja lilla Milo, är verkligen LILLA Milo. Han väger just nu i vecka 40 uppskattningsvis 2700 g. Vilket betyder -20%, men som jag har sagt tidigare, så länge vi inte passerar -22% så är det okej. Dessutom har han ju vuxit under dom här två veckorna :) UL läkaren tyckte att det såg ut som att något var på gång. JIPPIE! Milo bökade tydligen omkring en massa och övningsandades mycket, våran lilla skrutt! Dessutom kunde hon se att jag hade en del förvärkar.

Nere på spec MVC fick vi bland annat träffa en jättetrevlig läkare som hade massa skoj för sig. Vi skrattade en hel del, och hon tyckte att vi skulle föda på söndag eller onsdag, för då jobbade hon nere på förlossningen :) Ett tag var hon inne på att göra en hinnsvepning för att påskynda det hela lite, men i sista stund ändrade hon sig. Citat: "jag vill inte ge dig pinvärkar", tack för det! Men lite skoj hade det varit att veta att det snart hade varit dax då. Ingen igångsättning nu alltså, men nya beslut ska tas om 1 vecka. Det har även blivit bestämt att jag ska besöka min barnmorska 2 gånger innan torsdag för bland annat blodtrycksmätning.

På vägen hem tog vi en snabb sväng förbi IKEA, Slagsta och Maxi. Vi hade länge planerat att köpa en ny bokhylla på IKEA, och kände att det var dax att passa på om vi ska få hem den innan Milo kommer. Just nu håller Rickard på för fullt och bankar/borrar/skruvar för att montera den i vardagsrummet.

Vi kom ganska nyligen in från vår kvällspromenad. Verkligen underbart! Iskallt och stjärnklart, mörkt och tyst.

Förresten! Vi har även upptäckt att grannarna har spolat isplan i slutet utav vägen. Jättemysigt! Dom har även satt upp extra belysning. Och imorgon planerar dom att umgås, åka skridskor och grilla :) Hoppas dom gör det till en tradition att spola is varje år.

Nä nu ska jag ställa mig i duschen för att se om förvärkarna blir lite snällare mot mig. Efter det blir det "Let´s Dance" och semlor, MUMS!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mysigt ni har haft det idag! Med promenad och IKEA besök, jag önskar att jag också fick gå på IKEA. :) Snart kommer han!!!!!!!!

2009-01-16 @ 20:50:12
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0