Dagens sjukhusbesök

Vi kom till Huddinge vid 9.30 för tillväxtultraljud. Det konstaterades att Milo är en liten krabat, han väger endast 2452 gram(uppskattningsvis) nu i vecka 37+0. Det normala är 2994 gram. Men än så länge är det ingen fara. Han ligger på -18,1% men han får inte passera -22% för då är det inte bra. Vi blev vidare skickade till spec MVC 3 trappor ner. Där blev vi först kopplade till CTG. CTGn såg jättebra ut, men mitt blodtryck hade stigit för mycket. Dom lät mig vila i 5 minuter, men blodtrycket förblev högt. Jag började må dåligt. Illamående, huvudvärk, värk i magen, allmän "sjukkänsla". Dax att kolla havandeskapsförgiftning tyckte dom då. Nr.1 urin prov. Det var utan anmärkning. Det bestämdes att jag skulle skickas för provtagning till labb. Vi åkte upp 3 plan för att komma till labb. Där fick vi lämna 3 rör.

Klockan 2 var vi hemma igen. Vi gick en sväng med Esther och efter det somnade jag. Vaknade nyss av att Rickards telefon ringde. Nu ska jag ringa till förlossningen för att få svar på proverna som vi lämnade.

Angående slemproppen så sa dom på spec MVC att förstföderskor kan ha otur att få gå 2-3 veckor istället för 1 vecka :(

Jag tror iofs inte att jag har havandeskapsförgiftning, med tanke på hur liten andel som får det. Men det återstår att se. Visar proverna negativt så blir nästa steg MVC på måndag för nya blodtrycksmätningar. Efter det får vi se. Men vi står iaf inbokade på tillväxtultraljud och CTG den 16 januari. Som sagt det återstår att se vad mer som händer.

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att allt endå var okej med lillen!

2009-01-02 @ 18:14:47
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0