Fiske

Torsdagen och fredagen gick åt till att vara sjuk, bli upp passad och plugga till tentan. Tentan gick bra, men vi vart 200 kr fattigare på parkeringspengar.. Kvällen tog vi det lungt, spelade spel och tittatde lite på TV. Just det Rickard skördade sin squasch(stavning?) Det var nog den största jag sett! :O

Söndag. Jag känner mig lite piggare, YES!! Vi fixar och donar i trädgården. Rickard förstör gräsklipparen.. Ooohh, skit också! Tur att det är höst så det dröjer ungefär 8 månader innan vi behöver köpa en ny :)

Kl 4 står Danne och hans vovve Felix utanför och väntar på oss. Vi ska åka til transjön för att fiska :) Promenaden från bilen till sjön, känns längre än sist...

Väl framme fikar vi. Danne och jag delar på en rulltårta, Rickard fixar med fiskespöna.

Efter mitt tredje kast känns det som jag har fått napp. Jag skriker på Rickard. Varpå Danne påpekar att jag har fått sjögräs. Sjögräs, tanken slår mig. Nja, de kanske är bottennapp då... Fast ett väldigt starkt sådant :O NEJ DET ÄR ETT MONSTER!! Danne som sitter några meter bort och metar ser nu att jag verkligen har fått ett monster. Nu skriker Danne också! :D   D - Men du har ju fått en jättefisk!  J-Ja jag sa ju de!!! Men de går inte att dra in den, den är för stark!! :´(

-Jo veva nu får jag bara till svar! Jag vevar och vevar, och vevar... Jag ser MONSTRET men kan inte få upp den jäkeln!! Tur att jag står vid en liten strandkant, jag får jelt enkelt dra upp den. Under tiden har både Rickard och Danne tagit sig fram till mig. Samtidigt som vi ska dra upp den på land så går linan sönder! :O NEEEEJJJJ!!! Rickard offrar sig och får till slut tag på fisken och drar upp den på land. :) Vi är alla lika chockade....

"Lite senare när chocken har lagt sig". Danne får napp, det visar sig vara en aborre på typ 10x2 cm, den lilla stackaren :( Men de går inte att rädda honom, han har svalt hela kroken.. :´(   Rickard får ingen fisk... Men ett jättenapp precis innan vi ska gå hem. Fisken hoppar upp och biter av hela linan, snor draget och försvinner sedan ner i djupet. Rickard går hem besviken.

Söndags kvällen blir jag dålig igen, och hela måndag morgon har varit tuff.. :(


Kommentarer
Postat av: Elle

Haha usch. Kul att du fick napp men usch att du mår så dåligt.

2008-09-15 @ 12:59:39
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe! Vilka äventyr!

2008-09-15 @ 18:47:54
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0