Ungerska

Vi har ganska nyligen anställt en ny städerska till hotelldelen. Hon är verkligen superduktig men de finns ett litet problem.. Hon pratar/förstår nästan ingen svenska.. :S Datanörd som jag e ;) letade jag upp ett ungerskt lexikon på internet. Duktiga jag! Så nu skriver jag bara in ett svenskt ord så översätts det till ungerska, ger till och med olika förslag på vad man kan skriva. Skitbra, verkligen att rekommendera, finns nämligen andra språk också.

Idag kommer en tjej hem till oss som ska planera för homestyling i lägenheten. De va tydligen något nytt som alltid ingick hos mäklaren. E ju ganska bra faktiskt. Fast hon gör de inte åt oss, skriver bara en lista me saker som man kan åtgärda. Sen är de upp till oss om vi vill göra något åt de :P Planen är att jag ska fixa så mycket som möjligt imorrn. Rickard "får" fridag :) Han ska hem till Jesper å spela ett nytt PS3 spel. Gissa vem som är lika lycklig som ett litet barn på julafton? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0