Vikt

Sommaren 2004 råkade jag lägga på mig några kilo för mycket.. De va inge vidare och folk kunde verkligen inte sluta påpeka de!! Gjorde mig förbannad, å jag som ALLTID gör tvärtemot vad andra säger hur skulle de här sluta?? När "chocken" hade lagt sig för dom flesta DÅ började jag min viktminskning :) Vill ju inte ge me mig  ju;) De vart faktiskt riktigt roligt, fick äta precis vad jag ville men inte lika mycket. Å träning va de knappt frågan om ;) det enda man skulle kunna räkna som träning va väl rastning av vovven... :)


Bodde fortfarande hemma då, å min mamma stöttade verkligen mig "i kampen mot kilona". Vi bytte ut en del saker, som tex ost mot en me lägre fetthalt(nästan godare än den vanliga tycker jag) Vi gottade oss också me tex hemmagjord pizza, fläskfilé, kyckling å saffranssås m.m. Allting funkade å jag tappade runt ett kilo i veckan :D Överlycklig! Har tagit före och efter bilder samt mätt mig under hela perioden. Både mätningen å bilderna hjälpte mig under och efter "resans" gång att förstå hur mycket min kropp förändrades:)


Sommaren 2007 gjorde jag samma tabbe :O Gick å blev sambo igen å råkade lägga på mig några kilo.. Fast den här gången va de inte lika mycket :) I Augusti började jag inse att jag behövde minska en aning, hade typ inga kläder som passade, fick alltid gå i klänning... :S Å de kunde jag ju inte fortsätta me, för snart va du ju höst å då skulle jag ju frysa som en antilop på antarktis:) Kan passa på å meddela att sambon också råkade få lite extra kilon ;)


Hur som helst så började jag me samma grej igen, fast me liiiite mera fusk den här gången. Resultatet blev underbart! Mer än 10 cm mindre om magen tex ;) Och igår, tisdag så bestämde jag mig för att ta de lite lugnt ett tag fram över, och unna mig lite extra under jul. Tippar på att jag kommer ha +1kilo i januari, men de känns helt okej faktiskt :) För då börjar nästa resa, den som ska föra mig mot mitt slutgiltliga mål.

Bilder från viktminskningen 2004, jag var då alltså 18 år:


Innan                  Efter


USCH!! Vilken hemsk "innanbild", men de bjuder jag på :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0