Lucia

Vart inget mer skrivet igår, hade en "mindre" kris på jobbet... Fast nu e allt fixat å klart igen :)

Känns inte som lucia idag.. Har faktiskt ingen julkänsla eller nånting... Tror jag tappade den redan förra året efter den tragiska men lärorika jul som jag hade då. Måste säga att tiden har gått väldigt fort, känns som jag satt i min röda soffa å drack rödvin senast igår :) Men de va ju faktiskt ett helt år sen.

Har lite otur också me Rickard :( För han gillar bara jul i liten mängd, mest maten som han tycker om faktiskt.. Å jag är en sån person som tidigare har ÄLSKAT julen och tvingat alla att följa "dom riktiga traditionerna" :) Uppvuxen på landet me hela tjocka släkten som kommer på stor fest vid jul, massa pynt, pyssel, julklappar, FÖÖÖR mycket julmusik, tomte, mat, julgodis, bak, mormors speciella bakverk som bara serveras runt jul m.m.. Har för övrigt FORTFARANDE chokladkalender varje år :) Dessutom älskar jag att köpa julklappar! :) Fast nånting som jag alltid gör som jag först i år(via radion då någon annan gjort samma sak) fick reda på att folk stör sig något grönj*vligt på e att jag slår in allt i flera eller "kluriga" paket. :) Jag tycker de e jättekul :P Tex en cd-skiva, den skulle jag ALDRIG slå in som den e. Skulle förmodligen bli en gammal pastakartong å några stenar i, sen självklart cd-skivan också :)

Men nånting har hänt på vägen, å jag tvivlar på att det någonsin kommer bli som det varit.. Det är slut me dom jultraditionerna, jag har förlorat... Kan de bero på att man planerar å roddar för mycket, för tidigt? Jag va klar me allt innför julen redan innan 1 dec... Maten inköpt, pyntet uppsatt å klapparna inslagna.. Ska man julstressa för att finna julstämmning? Är de lixom de som är hela grejen egentligen? Så när man väl sitter i soffan me lussebullar, julgodis, å allt klart för just den dagen ÄR DET DÅ MAN KÄNNER DEN RIKTIGA JULSTÄMMNINGEN....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0